Saturday, February 21, 2009

1870: Tors onde partner

1870 21. februar 2009

(1) Tor: Cattle 55.
(2) Are-Harald: Bro 45, den til 20.
(3) Tor Ivar: Frisco 200, Katy 160.
(4) Jonar: Shipping 85.

Are-Harald kjøpte den billigste andre runde og gav lavt prisnivå, for å sikre brua.

A1: Jonar GMO. AH kjøper mye frisco, tar over som president. Tor Katy.

O1: Frisco 4x2-tog. Katy: 1x2-tog. GMO: 2x2+3-tog, gulf ut for 160.

A2: Are-Harald, som sitter rett foran Tor Ivar, dumper Frisco på Tor Ivar, starter Santa Fe. Tor Ivar selger seg også ned i Frisco. Jonar kjøper opp og overtar Frisco.

A3: Tor Ivar selger 3xKaty, starter Illinois. AH kjøper 2xGMO. Tor kjøper Katy til seg selv og selskapet, en Santa Fe og en Frisco.

O3: Illinois kjøper katy-privaten, kjøper kun 1 tog. 1x3-tog i bordet. Jonar har 7 tog tilsammen. Ingen flere tog kjøpes første runde. Mississippi er sperra da broprivaten ikke er solgt. Katy kjøper firer i andre runde etter at GMO kjøpte den siste treeren.

A4: Jonar har pri og masse penger. Selger 2xIllinois, kjøper Burlington. Tors Katy redeemer, kontrollerer 90%. Alt utenom 2xBurre og 3xFrisco suges opp.

O4: Brua blokker. 2x4-tog i bordet, 1 når runde 1 er slutt. Katy og Santa Fe får connection run.

A5: Jonar har pri. Tor starter Mopac. AH starter Southern. Tor Ivar starter Cotton. Jeg dumper Mopac og Cotton 2 hakk.

O5: Før the big bang: GMO 250. Santa Fe legger ond token. Mopac får siste firer. Cotton en femmer. Southern kjøper treer fra Santa Fe. Runde 2, Santa Fe kjøper femmer.
Jeg vil ha Southern gule og innser at de skulle vært starta i 76, ikke 82.

A6: Tor Ivar har pri, men starter ikke. Jonar starter (må ha vært Texas), og har gul Frisco. Aksjer igjen: 2x Southern, 5 burre, 2 Frisco, 2 Texas. Jonar dumper Burlington til 64, og eier 20% - gult selskap nr 2.

Her skriver jeg at det er lite å kjøpe uten å risikere dumping, at det å ha gult derfor har liten verdi, og at Tor ligger bedre an enn meg på alle punkt.

Jonar har fire selskap. 2x3-tog, 2x4-tog. 2x5-tog i bordet.

O6: Texas kjøper 2x5-tog. Mocap splitter og kjøper sekser. Southern tom for tog og kjøper sekser. Illinois får connection. Runde 2: Katy nuller og kjøper siste sekser. Åtter i bordet, jeg har ingen firere, men for lite penger. Jonar tømmer Cotton fra Illinois og kjøper åtter.

Jonar sliter, står det i notatene. AH kan tømme for tvangskjøp og selge aksjer, men lar være. Jonar har 70% GMO, vanskelig å dumpe.

Runde 3: Tor kjøper 10-tog, har nå 2x6+10. Tor Ivar kjøper 10-tog.

Har notert at jeg venta for lenge med å kjøpe tog, og at Frisco er nær ved å stenges.

A7: AH får gmo i fanget, og tror jeg er er føkkd. Tror ikke Jonar tjener på dette, sier notatene.

Resultat:
1. Tor 11576
2. Tor Ivar 10256
3. Are-Harald 9673
4. Jonar 8026.

Dette var den runden jeg følte meg som Tors onde livvakt. Vi kjørte Katy og Santa Fe ilag, jeg brukte endel ressurser på destruktivt spill, det gjorde ikke han, men han fikk like stor gevinst som meg.

En av de få gangene vi har spilt med fire spillere.

No comments: