Wednesday, August 11, 2010

1870: Sur Tor og tulledumping.

1870 HH. gt. 14 - 11.8.10

(1) Are-Harald: Katyprivaten til 190
(2) Jannicke: Den til 20, Kyr til 75(!) Frisco til 210.
(3) Tor
(4) Tor Ivar
(5) Tina: Bro til 75, GMO til 115.

Voksne privates-priser!

A1: Tor har pri, starter Southern Pacific til 68.
Tor Ivar starter Texas Pacific til 68.

O1: Tor kjøper tre toere, de andre to hver.



A2: Southern selges tom, redeemer 1. Jeg og Tine 20% hver.

O2: Grønt kommer.

Fra 1870 11.8.2010

A3: Begge selskap i sør utsolgt.

O3: Masse penger i sør.

A4: Jeg prøver overtale Tina til å starte, for å få vekk toerne som Tor og Tor Ivar tjener seg rike på. Tor blir sur. Jeg starter Burlington, Tina starter ikke.

O4: Tor føkker opp Burlington med destruktiv skinnelegging. Jeg er i praksis ute. La meg lagelig til for hugg, men regna ikke med han ville sabotere, men det gjorde han, mye fordi han var sur fordi jeg prøvde å få folk med mot han i aksjerunden.

A5: Jannicke dumper Frisco på Tina, starter Katy til 100. Tor starter ikke Santa Fe, har 80% i Southern Pacific, Tor Ivar 80% i TP. Tina starter Cotton til 90. Are-Harald starter Illinois etter veldig mye tenking. Dumper så alt og starter GMO til 100. Illinois tas over av Tor Ivar. GMO dumpes, starter Santa Fe til 90. Tor selger seg ned og tar over GMO. Santa Fe dumpes og Mopac startes til 82. Alt dette var noe jeg gjorde fordi jeg visste jeg lå an til å tape, og følte jeg måtte gjøre noe dramatisk.



A6: Konsolidering, oppkjøp av aksjer i egne selskap.

Tror denne skal inn her:


O6: Tina, den eneste som ikke fikk oppstartselskap i 5. aksjerunde, må selge nesten alt, for å kjøpe førdt sekser, så tier. Tor Ivar selger Illinois for å kjøpe åtter, står det her.

A7: Jeg har pri. Burlington er brunt, jeg kjøper meg til 60%. Tor har GMO gult. 10-er i bordet. Tor Ivar: TP (5-8), illinois gult med en sekser. Tina har fire brev når aksjerunden starter. Jeg har tre selskap - Burlington, Santa Fe, Mopac. Jannicke har mye Katy.



O7: Tina kjøper tolver runde 2. Ho har 40% i Frisco og 50% i cotton. Jeg må kjøpe to tolvere. Blir enda et sett med operasjonsrunder.

Aksjer+deponi+peng=totalt
1. Tor 4893+2000+3057=9950
2. Tor Ivar 4040+2000+3038=9078
3. Jannicke 3681+2000+1939=7620
4. Are-Harald 3048+2000+1823=6871
5. Tina 1775+2000+470=4245

Brilliant start av Tor og Tor Ivar, og det tror jeg vi kommer til å se igjen - at når to sitter uten privates, så kan de begge starte opp i sørvest, og bygge rutenett kun for seg selv og tjene mer penger enn noen andre kan. De andre spillerne må samarbeide om å få togutviklinga til å gå fort for hindre toerinntjening og tid til å bygge ut nettet der nede.

Tor var fremdeles sur da vi avslutta for at jeg hadde prøvd å få med meg folk til å starte 4. aksjerunde, med det formål å drepe toerne til han og Tor Ivar.

Oppstartdumpinga mi femte aksjerunde var ikke formålstjenlig, fungerte først og fremst slik at Tor og Tor Ivar fikk masse billig kapital.

Noe annet som skjedde her var at privatene gikk til stive priser. Det gir mindre kapital i starten og forsinker spillet.

No comments: